.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد یک فرزند شهید نسبت به تخریب چهره فرزندان ایثارگران در سینما

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ‌٢٩ سال فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي در کشور، آن را لطف خدا عنوان کرد و گفت: اگر الطاف الهي شامل حال ما نمي‌شد نمي‌توانستيم به چنين کار بزرگي دست بزنيم.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در مراسم افتتاحيه طرح‌هاي عمراني دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، با اشاره به تلاش همه دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامي تصريح کرد: گرچه تلاش‌هاي بزرگي در دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته ولي توفيقات هميشه از لطف خداوند است و در دانشگاه آزاد اسلامي نيز اينگونه بوده است.

وي هم‌چنين به سال‌هاي ابتداي فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي اشاره کرد و گفت: نياز و تقاضا به آموزش عالي و عشقي که مردم به تحصيل داشتند زمينه‌ساز عشقي شد که در ‌٢٩ سال کار و تلاش دانشگاه آزاد اسلامي امروزه ديده مي‌شود.

وي با بيان اين‌که «هنوز هم مردم نياز به آموزش عالي دارند» افزود: مردم در طول سال‌ها حاضر بودند و هستند که براي آموزش عالي هزينه کنند و تقاضا براي آمورش عالي همچنان ادامه دارد.

هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين‌که «دولت اين توان را ندارد که جوابگوي نياز آموزش عالي کشور باشد» به آمارهاي ارائه شده توسط دستگاه‌هاي ذيربط اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طبق آمار رسمي مسوولان ‌٧/ ‌١٦ درصد مردم مي‌توانند وارد دانشگاه‌هاي دولتي شوند و در واقع بايد ‌٨٤ درصد آن‌ها به دانشگاه‌هاي غير دولتي يا همان دانشگاه‌هاي پولي وارد شوند.

وي از آموزش عالي پولي دولتي انتقاد و کسب دانش‌هاي نوين را از نيازهاي عمده بشر امروز عنوان کرد.

وي با تاکيد بر اين‌که «در نظام جمهوري اسلامي وظيفه داريم مردم را باسواد کنيم» افزود: امام راحل استاد بسيار عظيم الشاني بودند و با فهم و تيزبيني راه را براي ايجاد دانشگاه آزاد اسلامي فراهم کردند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امام در حساب و کتاب بيت المال بسيار سخت‌گير بودند و با يک ميليون توماني که به دانشگاه آزاد کمک کردند - به اندازه سه هزار ميليارد توماني که از بيت المال رفته و مي‌توانست به درد نظام جمهوري اسلامي بخورد – براي کشور کار کردند. با برکت اين يک ميليون تومان دانشگاه آزاد اسلامي به اين مرحله از پيشرفت رسيده است.

وي با اشاره به اين‌که «استعمارگران هميشه مي‌خواهند ملت‌ها در جهل بمانند» تاکيد کرد: جهنم دنيا براي مردم جهل و بي‌سوادي است و ملت جاهل هيچ وقت نمي‌تواند به جايگاهي که مي‌خواهد برسد و مصداق همين امر در نص صريح قرآن تاکيد شده است.

وي با بيان اين‌که «در رژيم گذشته سواد بسيار غريب بود» افزود: از جمعيت ‌٤٠ ميليوني کشور در قبل از انقلاب فقط ‌٧٥٠ هزار نفر دانشجو بودند در حالي که امروزه سه و نيم ميليون دانشجو در کشور مشغول به تحصيل هستند و هنوز دست بسياري از مردم به آموزش عالي نمي‌رسد.

وي با تاکيد بر اين‌که «فلاکت دنيا مربوط به بي‌سوادي مردم است» افزود: در قرآن آمده از مردم جهنمي مي‌پرسند جهنمي شدن شما به چه دليل بوده است و آن‌ها مي‌گويند به دليل ناداني و نداشتن عقل به اين حال و روز افتاده‌اند.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اين‌که «کار در دانشگاه آزاد جز با عشق مردم و لطف خدا نبوده است» به دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اشاره کرد و افزود: اين دانشگاه با موفقيت‌هايي که کسب کرده در آينده که بر اساس برنامه‌هاي ‌٥ و ‌١٠ ساله دنبال مي‌شود، آينده بسيار درخشاني دارد.

وي با بيان اين‌که «دانشگاه آزاد اسلامي به هيچ حزب، جناح و گروهي وابسته نيست» افزود: دانشگاه آزاد کار خود را انجام مي‌دهد و صبغه علمي خود را دنبال مي‌کند.

وي به فضاي باز فعاليت براي همه اساتيد و افکار و انديشه‌ها اشاره کرد و گفت: وقتي استادي با هر گرايش کار خودش را به درستي انجام مي‌دهد بايد دستش را ببوسيم ولي اگر کوتاهي کرد با هر گرايش بايد تذکر داده شود.

وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي بايد دانشگاه تعليم و تربيت و اخلاق باشد و بنيه کشور را تقويت نمايد.

هاشمي‌رفسنجاني به مقوله خروج نخبگان از کشور اشاره کرد و گفت: بعد از سه دهه که از انقلاب مي‌گذرد باز مي‌بينيم نيروهاي نخبه از کشور خارج مي‌شوند چرا بايد شرايطي پيش بيايد که بهترين فارغ التحصيلان بهترين دانشگاه‌هاي کشور از کشور بروند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) اشاره کرد و با بيان اين‌که «براي اين دانشگاه آرزوهاي بزرگي داشتيم» افزود: مي‌خواستيم بهترين نيروها و نخبگان جهان اسلام بيايند و در اين دانشگاه درس بخوانند و من خودم به دنبال اين کار بودم و زمين‌هاي زيادي هم به اين دانشگاه داده شد ولي انتظار ما آن چيزي نبود که الان مي‌بينيم و کارهاي انجام شده کم است.

وي به سابقه و تجربه دانشگاه جندي شاپور به عنوان دانشگاه بين المللي نيز اشاره کرد و و با بيان اين‌كه «ايران قديم آن‌قدر سعه صدر داشت تا اين نيرو را جذب کند» گفت: اين دانشگاه شرايطي فراهم کرد که حتي علاوه بر نخبگان ساير ملل مثل چين، هند و روم، حتي کساني که از کشورهاي مختلف تبعيد مي‌شدند، مي‌توانستند در اين دانشگاه درس بخوانند و انتظار ما هم از دانشگاه بين‌المللي قزوين همين است.

وي هم‌چنين به دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اشاره کرد و گفت: ما دانشگاه آزاد اسلامي را مصداق همان چيزي مي‌خواهيم که در دانشگاه آزاد قزوين رخ داده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر ضرورت فضاي باز اظهار نظر در دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد كه در دنياي ارتباطات و خبر و رسانه، دانشگاه‌ها بايد به اين سمت بروند و دانشگاه آزاد هم بايد اين‌گونه باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌که «دانشگاه آزاد اسلامي هميشه حسوداني داشته و دارد» افزود: اين‌ها نمي‌دانند و نمي‌فهمند و يا طمع دارند، در ‌٢٩ سال گذشته گرفتار اين افراد بوديم، ولي توفيقاتي كه از جانب خدا نصيب‌مان شد و رضايت خداوند از همه مهمتر است.

وي با اشاره به اين‌که «سرنوشت آدم‌ها خوب خوب يا بد بد در پيشگاه خداوند است» گفت: همه بايد براي رضاي خدا تلاش کنيم و به اين ايمان داشته باشيم که طبق وعده خدا قيامت نزديک است هر چند سال که به طول بينجامد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.